Język polski

130 Lekcja 
 
Temat: Poznajemy różne kategorie wyrazów pochodnych.
Czytamy i przepisujemy Nowa wiadomość s.286 
Robimy zad.6 i 7 s286
Czytamy Nową wiadomość s.287 i przepisujemy rodzaje kategorii i po jednym przykładzie robimy zad 4 a s.288
Praca domowa
ćw. 3 i 4 s 51 oraz6 s.52 i 9 s.53

126 Lekcja

Temat:Zygfryd de Lowe i Jurand ze Spychowa wobec zemsty i przebaczenia
Czytamy fragmenty z s.262-265
Robimy zad.1,2,3,s.265 
Praca domowa
Napisz charakterystykę porównawczą Zygfryda i Juranda ( wszyscy przesyłają bo ta praca zastepuje wypracowanie klasowe UWAGA nie ściągać z internetu bo będę stawiać oceny niedostateczne.


12. 05. (wtorek)
Temat: Obyczaje rycerskie na kartach "Krzyżaków"
1.Ślubowanie damie serca
2.Pojedynki
a.W obronie honoru i zalet damy serca
b Sąd Boży
3. Pasowanie na rycerza
4.Wjazd wojenny
5.Polowanie 
a.w pojedynkę
b. w grupie z nagonką
6. Służenie damie
a. przy stole
b.Pomoc w zsiadaniu z konia
c.Podawanie wody święconej
Praca domowa
Umiemy opowiadać o wymienionych obyczajach
Piszemy jak żyli rycerze w XIV/XV wieku
Wyszukujemy postacie i wydarzenia historyczne zamieszczone w powieści.

119 Lekcja
 Temat: Poznajemy wypowiedzenia wielokrotnie złożone.
Przypominamy sobie wiadomości o wypowiedzeniach ze stron 192 do197. żeby pamiętać wszystkie rodzaje zdań.
Robimy ćwiczenie na rozgrzewkę 
Przepisujemy Nową wiadomość s. 232 i uczymy się po czym poznać takie wypowiedzenie.
Praca domowa
ćwiczenia 1,2,3 ćwiczeniówka s. 42

17.04 (piątek)

118 Lekcja 
Temat:Co się może zdarzyć kiedy śpisz?- interpretujemy balladę B. Leśmiana " Dusiołek"
Czytamy info. o pisarzu i wiersz str 218-219
Piszemy krótkie streszczenie wydarzeń (trzeba znać treść)
Robimy ćw. 2 i str 220 wiersz jest balladą- wskaż jej cechy odwołując się do definicji ballady. ćw. 4 str 220 kim może być narrator -weź pod uwagę słownictwo jakim się posługuje.

Praca domowa zad. 3 str 220 - Nie musi być w tabeli
............................................................................................................

Lekcja 113
Temat: " Świtezianka"- nastrojowa ballada i zdradzona miłość- w jaki sposób poeta głosi prawdy ludowe?
Najpierw czytacie tekst- strony 208,209,210.211 i w punktach zapisujecie przebieg wydarzeń ( mają być równoważniki zdań). Znajomość treści was obowiązuje. Będę z tego oceniać ,bo to lektura obowiązkowa.Odpowiadacie też pisemnie w zeszycie na polecenie 1 i 2 ze str 214 oraz polecenie 7 str 215 . Przepisujemy do zeszytu definicję ballady z NOWEJ WIADOMOŚCI.
Prace przesyłamy jak poprzednio. Uwaga! Będą wybiórczo oceniane. Przesyłamy do 20.00 w czwartek. Nieprzysłanie pracy w tym terminie będzie traktowane , jako brak pracy domowej, za co są konsekwencje w postaci 1.   

Pani od języka polskiego malgojusz@gmail.com
informuje klasy 4,6,7,8, że zajęcia z języka polskiego odbywać się będą przez Skype'a i prosi uczniów, żeby go zainstalowali i dołączyli Panią do grupy przez jej maila. To zadanie dla Was na dziś.

Poprzedni materiał
Zadania dla wszystkich klas są wyznaczone na ten tydzień. Ich wykonanie będzie sprawdzone.
Termin wykonania do godz. 20 w piątek 20 marca.
Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata Juszczak



KLASA 7 Lekcja 111 temat: Podsumowanie wiadomości z rozdziału s, 203-204 w zeszycie.
Lekcja 112 temat: Czym inspirował się w swojej twórczości A. Mickiewicz? Czytamy strony 206-207 i robimy notatkę do zeszytu. Pamiętamy, że czytamy "Krzyżaków"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz