Język angielski


Dodatkowa godzina języka angielskiego, dla uczniów potrzebujących 
wsparcia w nauce - wtorek godz. 9.00. 
Zapraszam

 

Dear Students,

Thank you all for this year’s work.
Have a nice and happy holiday
with lots of smile and joy.
Stay healthy and safe, take a rest
and come back in September
with fantastic holiday memories.

Your English teacher



POWTÓRZENIE CZASÓW - DOKUMENT WORD

15.06-25.06.2020

LEKCJE POWTÓRZENIOWE

8.06-12.06.2020

 Lesson 1
Subject: Skills checkpoint VIII.

Zeszyt ćw. str. 94 - 95

Lesson 2,3
Subject: Revision and consolidation of vocabulary and grammar from class VII.

Zeszyt ćw. str. 98-101

1.06-5.06.2020

Nauczyć się zasad stosowania wszystkich czasowników modalnych . 
Słówka z rozdziału VIII na pamięć -  str. 142 (cały I słupek).

Lesson 1
Subject: Modal verbs, part II.

Przepisać definicję 8.2 str. 159 (cały słupek).
Ćw. A i B str. 159 podręcznik
Zeszyt ćw. str.91

Lesson 2
Subject: Writing a blog.

Przeczytać zasady tworzenia wpisu na blogu (podręcznik, str. 169).
Zeszyt ćw. str. 93 (z wyjątkiem ćwiczenia D)
Do przesłania: wpis na blogu - ćw. G str. 95 zeszyt ćw. (50-120 słów)- ale jeszcze nie w tym tygodniu, tylko w przyszłym (do 12 czerwca) - więc na razie w tym tygodniu jeszcze nie trzeba przesyłać, chyba, ze ktoś chce, to może.

Lesson 3
Subject: Revision and consolidation of unit 8.

Zeszyt ćw. str. 94 - 95. Uzupełnijcie - bez przesyłania. Sprawdzimy na następnej lekcji.

25.05 - 28.05.2020

Nie trzeba przesyłać.
Podręcznik str. 124, 126, 127, 158
Zeszyt ćw.: A,B str. 91

Nauczyć się czasowników modalnych  (str. 158) i zasad ich stosowania 
- do odpowiedzi na oceny.

Lesson 1
Subject: Czasowniki modalne
Przepisać definicję 8.1 str. 158 (cały słupek).

Lesson 2
Subject: Listening for numbers.

Podręcznik str. 126 - ćwiczenia w słuchaniu.

Lesson 3
Subject: Asking about likes;  giving advice.

Przepisać "Useful expressions"str. 142 (do końca strony).


18.05 - 22.05.2020
Termin przesyłania prac: 23 maja

Lesson1 
Subject: Revision and consolidation of unit VII

Zeszyt ćw. str. 84-87.

Lesson 2
Subject: Reading and undrestanding texts about sports in Cuba and Jamaica.

Podręcznik: Ćw. A str. 120, E, F,  Skills Booster str. 121- same odp. - przesłać.
Opisz najpopularniejsze sporty Kuby i Jamajki oraz historię ich sprowadzenia do tych krajów, na podstawie tekstów ze str. 120- 121 - przesłać.

Lesson 3
Subject: The world of sports - lexical exercises. 

Podręcznik str. 122-123 - same odpowiedzi - przesłać.



11.05.2020 
Termin wysyłania prac: do soboty- 16 maja. 
Lesson
Subject 1: Gerunds - rzeczowniki odczasownikowe, "to infinitives" and "bare infinitives"

Do nauczenia się ustnie: zdania warunkowe typu:0,I, II na kartkówkę 
na następne zajęcia w środę.


Podręcznik str. 111 i nie przesyłać.

Zeszyt ćwiczeń: D/81, E/82, A/83- do przesłania.


 Przepisać objaśnienia - nie przesyłać:
1. Gerunds, rzeczowniki odczasownikowe używamy:

a)  po przyimkach, np.:
I'm woried about taking the exam. Martwię się przystąpieniem do egzaminu.
keen on - chętnie coś robić
I'm keen on drawing.
good at /bad at - dobry / zły (w czymś)
She's good at painting. Ona jest dobra w malowaniu.


b) po niektórych czasownikach, np.:
avoid - unikać
consider - rozważać
continue - kontynuować
imagine - wyobrazić sobie
suggest - sugerować

c) po czasownikach oznaczających preferencje:
 like - lubić
love - kochać
hate - nienawidzić
enjoy - lubić, cieszyć, sprawiać przyjemność
fancy - miec ochotę na
dislike - nie lubić
 prefer - woleć

d) po czasowniku "go" jeśli mówimy o sportach / zajęciach

e) po wyrażeniach
(not) mind - (nie) mieć coś przeciwko
be busy - byc zajętym
can't stand - nie znosić
look forward to - z niecierpliwością oczekiwać
How about - co powiesz na to, żeby...
It's worth... - warto jest... 
It's no use... Nie ma sensu...
Przysłowie:
It's no use crying over spilt milk. Nie ma sensu płakać nad rozlanym mlekiem.
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.



2. To infinitive / bezokolicznik z "to"

a) po czasownikach:
agree - zgadzać się
ask -  prosić
decide - decydować
hope - mieć nadzieję
manage - zdołać
need - potrzebować
offer - oferować, proponować
plan - planować
promise - obiecać
want - chcieć

b) do wyrażania celu
He's going shopping to buy a bike. On idzie na zakupy, żeby kupić rower.

c) bezokolicznik po przymiotniku
It's nice to see you. Miło mi Cię widzieć.

d) po "too" / "enough"
She's too young to have a driving licence. Ona jest za młoda by mieć prawo jazdy/
She isn't old enough to have a driving licence.

3. Bare infinitive - bezokolicznik bez "to"

a) w konstrukcji z "had better" 
You had better practise first. Lepiej, żebyś najpierw ćwiczył.

 b) w konstrukcji z "would rather":
I would rather spend my day at the skate park than at school.
 Wolałabym spędzić swój dzień w skate parku niż w szkole.

c) po czasownikach modalnych:
can
could
must
should
may
might

d) z wyrażeniami:
Why don't we... Czemu by nie...
Let's - np. Let's ride a sledge. Pojeździjmy na sankach.

Lesson
Subject 2: Conditionals - type II.

Przepisać:
Zdania warunkowe typu II oznaczają warunek dotyczący teraźniejszości lub przyszłości, którego spełnienie jest  niemożliwe lub mało prawdopodobne.

Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If + Past Simple,                                                                 would
                                                                                            lub could
                                                                                            might + bezokolicznik bez "to"  

If I won the lottery, I would travel around the world.
Jeśli wygrałabym na loterii, podróżowałabym dookoła świata.

If  Jake spoke French,  he would understand this song.
Gdyby Jake mówił po francusku,  zrozumiałby tą piosenkę.

If I were* you,    I would chose the green T-shirt.
Na twoim miejscu  wybrałbym tą zieloną koszulkę.
(gdybym był tobą)


If Sally was /were the president, she would protect the environment.
 Gdyby Sally była prezydentem, chroniłaby środowisko.


* w zdaniu warunkowym typu II
- w zdaniu okolicznikowym -
 można użyć słowa was lub were w 1 i 3 os. l.poj.


Podręcznik: I/110 - do przesłania.
1. If I .........................  (have) a bike  , I.............................. (not get) the bus to the football pitch.
2. If he ............................ ( get) some exercise, he ................................ (nor be) overweight.
3. If she ........................... (be ) good at running, she .............................. (be) at the team.
4. If we ............................. (have) enough money, we .............................. (can/ buy) a new sports kit.
5. If we .............................. (have) enough players, we ............................. (have to) cancel the match.
6. Those people ................................ (can/come) into the stadium if they ....................... (have) tickets.

Z.ćw.: C/81- do przesłania.

Lesson
Subject 3: Skills practice - listening, reading, speaking and writing.
Do przesłania ćwiczenia z podręcznika: C,D,E,F str. 116-117
Do nauczenia się ustnie: zdania warunkowe typu:0,I, II na kartkówkę.




4.05-8.05.2020 

Nauczyć się do testu:  zdania warunkowe typu "0" i  "I"  oraz czasy Present Simple i Future Simple

Do odpowiedzi ustnej:  zadawać pytania i udzielać odpowiedzi (Teen Talks str.113) - pytania znajdują się na blogu pod tematem nr 3.

 Lesson
Subject 1: Writing an advert. Pisanie ogłoszenia /reklamy.

Przeczytać przykładowe ogłoszenie str. 168.


Do przesłania /do 8maja/: napisz ogłoszenie o nowych zajęciach w Twojej miejscowości / miasteczku (minimum 50 słów):
- zachęć do udziału w tych zajęciach,
- podaj podstawowe informacje odnośnie tych zajęć (rodzaj zajęć, czego można się tam nuczyć, miejsce, termin, cena itp),
- podaj dane kontaktowe osoby, która może udzielić szczegółowych informacji.

Lesson
Subject 2: First type conditionlas. Zdania warunkowe typu I.

Do przesłania / do 8 maja/: ułożyć 10 zdań warunkowych tupu I; ćw. H str. 110 z podręcznika.


Zdania warunkowe typu I  oznaczają warunek możliwy do spełnienia w przyszłości lub teraźniejszości.
Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If/When + Present Simple,                                                 czas przyszły (Future Simple) /
                                                                                            lub tryb rozkazujący
                                                                                           /can/may/must + bezokolicznik bez "to" 

If you join the robotics club,                                             you will build a robot.
Jeśli zapiszesz się do klubu robotyki,                                zbudujesz robota

If mum gives Tom pocket money,                                      he will buy a toy dinosaur.                
Jeśli mama da Tomowi kieszonkowe,                                on kupi zabawkowego dinozaura.

 If mum doesn't give Tom pocket money,                         he won't buy a toy dinosaur.
Jesli mama ne da Tomowi kieszonkowego,                       on nie kupi zabawkowego dinozaura.


If they clean the pool,                                                         they will swim here.
Jeśli wyczyszczą basen,                                                      będą tutaj pływać.

If they don't clean the pool,                                                they won't swim here.
Jeśli nie wyczyszczą basenu,                                                nie będą tutaj pływać.

Unless they clean the pool,                                                   they won't swim here
Jeśli nie wyczyszczą basenu,                                                nie będą tutaj pływać.

unless = if not
Ćw. H str. 110 - podręcznik
Ćw. B str. 81 z.ćw.                         

 Lesson
Subject 3: Skills checkpoint 7.

A, B, C str. 116 - zrobimy wspólnie.

 Do przesłania /do 8 maja/: write the questions and answer them (Teen Talks p.113)

1. Where is the talent competition /the talent show?
2. When is the talent competition?
3. Is it for teenagers?
4. What is the website of the competition?
5. What can I win?
6. Where is the photography exhibition?
7. How many days does it last?
8. Who can enter photos  in the exhibition?
9. What could I win?
10. What's the website odf the exhibition?


 27.04 -01.05.2020

Subject 1: Zero type conditionals. Zdania warunkowe typu "0".

Zdania warunkowe składają się z dwóch części:
(1) zdania okolicznikowego, rozpoczynającego się od spójnika "if" 
i wyrażającego pewien warunek
oraz
(2) zdania głównego, które opisuje skutki spełnienia bądź niespełnienia tego warunku.

Zdania warunkowe typu "0" odnoszą się do prawd ogólnych i praw przyrody.
Zdanie okolicznikowe                                                        Zdanie główne
If/When + Present Simple,                                                 Present Simple
If you heat water to 100 degrees Celcius,                          it boils.
Jeśli podgrzewa się wodę do 100 stopni Celcjusza,           ona wrze.
If you heat ice,                                                                    it melts.
If you study hard,                                                              you learn a lot. 

Exercise - przepisać bez zmian (zrobimy wspólnie)
1. If you ................................ (put) sugar in your tea, it .............................. (taste) sweet.
2. If you ..................................(not put) sugar in your tea, it ..........................(taste) sweet.
3. If the wind ......................... (blow), it ........................(get) chilly.
4. When it ................................(snow), people usually .......................(dress) warmly.
5. If the children ..........................(be) tired, they ........................... (go) to sleep.
6. When you ................................. (mix) yellow and blue, you ..........................(get) green.
7. When the sun .............................(be) strong, people ........................(wear) sunglasses.


 Przepisać definicje: 7.1 oraz 7.1.1  str. 156 (podręcznik).
Ćwiczenia: A, B, C str. 110 - zrobimy wspólnie.
Ćw. A str. 81 z.ćw. - zrobimy wspólnie.

Subject 2: Listening to conversations about hobbies and interests. 
 Ćw. A, B, C, D, E, F, G str. 112 - zrobimy wspólnie.

Subject 3: Giving detailed information - speaking. Writing an e-mail about a school club.

Przepisać "Useful expressions" str. 140
(od "The competition starts  at 8 p.m." do "Be active")
 
Ostatnio analizowaliśmy teksty o klubach zainteresowań. Kontynuacją tego tematu jest 
napisanie e-maila /przesłać.



22.04 - 24.04Temat 1:  Reading and understanding posters about free time activities. Przepisać słówka ze słowniczka str. 143  (i nauczyć się ich):
adjectives
circus and theatre
phrases with prepositions
Ćwiczenia z podręcznika: A,B, C, D,F,G str. 106-107 - zrobiliśmy wspólnie (kto nie uczestniczył w lekcji online - przesyła).

Temat 2: Interests and hobbies
Przepisać "hobbies and free time activities" str. 143 (i nauczyć się)
Podręcznik - str. 108 - 109- do przesłania (same odpowiedzi)

Do przesłania: zeszyt ćw. str. 78-80.
Słówka przepisane do zeszytu również przesyłamy.

15.04-21.04.2020
Temat 1: Revision of unit VI.

1.before - przed, zanim
 after - po
+ podmiot + czasownik (bez "to")

Before you get to the bus stop, go past the bank.
Zanim dojdziesz do przystanku, idź obok banku.

Zanim pójdziesz spać, wyłącz komputer.
Before you go to bed, turn off the computer.

Zanim pójdziesz do kolegi, wymyj naczynia.
Before you go to your friend's house, wash the dishes.

Po powrocie do domu ze szkoły zjedz obiad.
After you come back home from school, have your dinner.

Po tym jak odrobisz pracę domową, możesz  zagrać w piłkę nożną.
After you do your homework, you can play football.

Po  tym jak posprzątasz  swój pokój, możesz zagrać w grę komputerową.
After you clean your room, you can play a computer game.

2. Before , after
+ czasownik z końcówką -ing
After cleaning your room, you can play a computer game.
After doing homework, you can play football.
After coming back home, have your dinner.

3. First - najpierw
then - potem
next - następnie
finally - w końcu
Najpierw obierz ziemniaki. Potem pokrój je w kawałki. Następnie smaż je na patelni przez około 10 minut. W końcu połóż je na talerzu i podaj z ketchupem.
First, peel some potatoes. Then, cut them into pieces. Next, fry them in the frying pan for about 10 minutes. Finally, put the chips on a plate and serve with ketchup.

Temat 2: Skills checkpoint VI
Ex. D p.100, Ex. E p. 101 (podręcznik) - same odpowiedzi

Temat 3: Consolidation of unit VI
Praca domowa
Ćw. A, D str. 104 z podręcznika (same odpowiedzi).

Uwaga! Powyższy materiał przysyłają tylko osoby, które nie uczestniczyły w zajęciach online.
 ......................................................................................................................................
Nauczyć się przydatnych wyrażeń:
- useful expressions ( giving directions)  str. 140 (od "can you tell me how to get..."
 do "take the second left"
- buildings and places, giving directions
od słowa "bank" - do słowa"walk past"

Przeczytać i zapamiętać "Przedimki" str. 154-155
........................................................
MATERIAŁ: 02.04-08.04

Temat 1/ 2: Writing a formal e-mail.

Przeczytać zasady pisania e-maila formalnego str. 167.
Ćw. G str. 99 - do zeszytu: napisz e-mail formalny z odpowiedzią na pytania 
pana Josepha Cooka: (Czy schronisko znajduje się daleko od stacji kolejowej? 
Jak można dostać się do schroniska ze stacji? 
Czy można zjeść śniadanie w Waszym schronisku?).
Zeszyt ćwiczeń str. 73

Temat 3: Articles - exercises.
Zeszyt ćw. str. 71-72.

..........................................................................................................................

 26.03 - 02.04 Temat 1: Przedimki - ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. 
Przeczytać definicję "Przedimki" na str.154-155 w podręczniku
i zrobić notatkę wraz z przykładami. Ćw. A, B str. 155 całe do zeszytu. 
Str. 95 podręcznik - same odpowiedzi do zeszytu.

Temat 2: Listening practice - expressing time.
Podręcznik: ćw. A str. 96 - całe; Ćw. C,E str. 96 - same odpowiedzi do zeszytu.
Zeszyt ćwiczeń: ćw. C str. 71. D,E str. 72
Temat 3: Speaking “Giving directions” 
Przepisać i przetłumaczyć“ Useful Expressions”  str. 97 (podręcznik). 
Ustnie “Teen Talks” (ćw. D str. 97 z podręcznika)- pytamy i odpowiadamy, 
jak dojść do różnych miejsc.
Z poprzedniego materiału aktualne tylko te zagadnienia:  Powtórzenie  z rozdziału V.
Podręcznik: ćw. D str. 90, ćwiczenia G,I, J, K str. 91 - same odpowiedzi
Słówka str. 140: adjectives, buildings and places, giving directions,
phrasal verbs

Poprzedni materiał (żeby wszystko było w jednym miejscu) 
Nauka do sprawdzianu z rozdziału V: słówka - str. 139, czas Present Perfect Podręcznik: 
ćw. D str. 90, str. 91 - same odpowiedzi
Przepisać słówka str. 140: adjectives, buildings and places, giving directions,phrasal verbs
Podręcznik: str. 93 - same odpowiedzi; ćwiczenie C str. 92 
Zeszyt ćwiczeń - str. 68-70
Przeczytać definicję "zaimki wskazujące" str. 154 w podręczniku. 
Wykonać ćw. z podręcznika str. 94


https://gierlachow7.blogspot.com/p/more-practice.html 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz